Efficiënt omgaan met het internetaanbod
zaterdag 18 mei 2013 07:21

“Op twee weken tijd hadden we een nieuw logo en een nieuwe huisstijl! Voor minder dan de prijs van een bureaustoel.” Ruth Boel (Zaakvoerder Annexe) Elke KMO wordt vroeg of laat geconfronteerd met de vraag: wat met onze website en onze huisstijl? De ‘efficiënte professionals’ van Annexe gingen daar op een originele manier mee om. Of hoe je meer kunt halen uit het dienstenaanbod op het web…Ruth Boel, zaakvoerster van Annexe bvba: “Zowel ikzelf, als mijn collega Jan hebben het afgelopen jaar een aantal cursussen gevolgd rond website-optimalisatie. Van ‘schrijven voor het web’ over ‘search engine optimisation’, ‘website screening en ‘internetmarketing’. Bleek na enig onderzoek dat onze Annexe-website verre van geoptimaliseerd was voor de courante zoekmachines.” “Daarom hebben we prompt een nieuw websiteconcept uitgewerkt, volgens de nieuwe internetstandaards en volledig geoptimaliseerd voor een beter zoekmachineresultaat. Daarbij maakten we ons wel de bedenking… als we toch onze website in een nieuw kleedje steken, waarom niet meteen ons logo en onze huisstijl een upgrade geven?” “Mijn collega Jan opperde daarop het idee om de site ontwerpen-voor-geld.nl in te schakelen. Daarop kan je een wedstrijd uitschrijven, waarin je jouw wensen voor bijvoorbeeld je logo en huisstijl uitlegt en meteen ook een bedrag aangeeft dat de winnende ontwerper zal ontvangen. Alle ontwerpers die lid zijn van de site, kunnen dan naar hartenlust ontwerpen maken en die publiceren op jouw wedstrijd. Als opdrachtgever kan je die ontwerpen sterren geven en, mits een kleine meerprijs, zelfs één op één met de ontwerpers mailen om hen bijkomende aanwijzingen te geven. Je kunt ook feedback op het ontwerperforum zetten, zodat alle deelnemende ontwerpers die kunnen lezen.” “Uiteindelijk hebben we uit de talrijke inzendingen drie favoriete ontwerpen gekozen en ze in een poll geplaatst waarbij familie en vrienden konden stemmen.” De winnaar van de poll is Cor Oldenhuis, een freelance grafisch vormgever. Het nieuwe logo is meteen geïntegreerd in de website en de nieuwe huisstijl. “Voor ons was het alvast een zeer leuke ervaring,” zegt Ruth. “Op twee weken tijd konden we een nieuw logo en dito huisstijl kiezen, en dat op een zeer budgetvriendelijke manier.” Of hoe je het internet op een creatieve manier en op maat van de KMO kunt inschakelen om aan bepaalde vragen of behoeften te voldoen. Het is de sterkte van Annexe om budgetvriendelijke oplossingen te zoeken; ze passen die sterkten uiteraard ook zelf toe. Met resultaat. Annexe begeleidt ambitieuze KMO's die hun groei zien stagneren om efficiënter te werken op kantoor zodat ze zich optimaal kunnen focussen op hun core business. Annexe is het klankbord en de helpende hand in het streven naar groei, duurzaam professionalisme, hoge klantentevredenheid en betrokken medewerkers. De kennis van Annexe is onder meer het resultaat van de talrijke cursussen die Ruth Boel en collega Jan volgen (gemiddeld drie per maand). Kennis die ze maar wat graag doorgeven aan hun klanten. • Advies en ondersteuning bij de kantoororganisatie en bedrijfsadministratie • Venice facturatie- en boekhoudsoftware en Isabel • Workshops Venice, GTD, Clean Desk, SOS Administratie, Debiteurenbeheer en HR Onthaal Contact Ruth Boel T 03 664 37 28 – 0472 664 964 E-mail Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. www.annexe.be